Новият филм на Дарон Аронофски е леко магичен като „Изворът” и нежен като брюкселска дантела. Финната и непорочна Нина най-сетне оправдава амбициите на истеричната си и властна майка за главна роля в балета. Лебедовото езеро, което балерините разиграват обаче се превръща в истинско такова, когато в играта буквално и преносно се намесва американката Лили. На върха, снежнобялата Нина остава съвсем сама в борбата си срещу своето порочно алтер его, персонифицирано в демоничната нова балерина. Подтисната й сексуалност и желанието за тотален самоконтрол я изправят пред не една и две дилеми. Все по-ясно става, че за цената на славата може да заплатиш само с душата си. Крехката като статуетка Натали Портман се оказва твърде чуплива, за секс-игрите, в които се опитват да я заплетат зад кулисите. Въпреки това обаче макар и разрушена вътрешно и външно, тя успява да издържи до заветния финал, който се превръща в нейна лебедова песен.
Паранормалният елемент във филма, според мен, е малко пресилен, тъй като основният конфликт е психологически. Персонажите на двете балерини, макар и в крайностите на доброто и злото, са реалистични и се развиват до самия край. Ролята на майката, като нереализирана балерина, обсебена от амбициите за дъщеря си, е доста основателна за логическата постановка, а сластолюбивият и вулгарен Венсан Касел е повече от на място.
В крайна сметка истинският талантът и непресторената красота побеждават, а манипулативната Мила Кунис, си остава както е по сценарий, само двойник, замесник и отражение.
Ако зависи от мен, давам веднага на Натали Портман оскар за най-добра женска роля! 😉
Аз може да съм неграмотна, но Слава Богу, има кой да ме поправя, така че:
1. във второто изречение ФИННА да се чете ФИНА,
2. в третото изречение има запетайка след ОБАЧЕ,
3. в петото изречение ПОДТИСНАТА да се чете ПОДТИСНАТА ,
4. в седмото няма запетайка след ЧУПЛИВА
5. цели три грешки в последното изречение да се чете ТАЛАНТ, а не ТАЛАНТЪТ, няма запетайка след МИЛА КУНИС и думата е ЗАМЕСТНИК, а не ЗАМЕСНИК
Благодаря на Ками, която в училище си учеше уроците, докато аз се мотах, за да ме поправя сега! 🙂
То хубаво, ама що не пробваш да си редактираш текста, вместо тези архаични „да се чете“ поправки?
Защото не знам как. Васил Мирчев като има време ще го поправи, а аз другия път ще внимавам повече да не правя тъпи грешки.
Поздравления за страхотния текст! Наистина филмът е много силна психологическа драма. За мен лично той беше на първо място начин на разбера образно защо казват, че балерините са подложени на много силен психо стрес, особено колкото по-„нагоре“ се стремят.
Нина успява да направи едно блестящо представяне на образа, за което плаща цена. Това развитие на нещата ми напомня за различните психологически проблеми, които често изживяват артистите по принцип. Може би дълбокото и комплексно изкуство си има винаги цена … не можеш да го правиш „свирукайки си“ и винаги държейки пълен контрол върху нещата …
Текстът ми хареса, провокира ме да потърся и да гледам филма. Чета с голям интерес публикуваните материали в блога, Браво на вас!!!
Мерси за спойлера… И между другото доста е снобско цялото това ревю, почти нищо съществено не казва, а, както и авторката си призна, е написано неграмотно.
Чак сега ми падна да го гледам. Претенциозен и скучен колкото си иска.
нежен като брюкселска дантела, вкусен като брюкселско зеле. Ммммм.